Salată caldă din legume la cuptor şi panir

Încă o reţetă delicioasă, caldă şi reconfortantă pentru sezonul rece! Demult mă gândesc la combinaţia dovleac-sfeclă, cele două pasiuni ale mele în anotimpul Vata, dar de abia acum mi-a venit ideea cum să le combin. Intuiţia mea a fost bună, se potrivesc perfect. Am adăugat şi nişte morcov de la mine din grădină, de un portocaliu intens, zemos şi dulce, şi nişte brânzică fină preparată de mine din lapte de capră. Pentru a neutraliza gustul dulce al legumelor am folosit un pic de sare şi condimente picante. A ieşit o mâncare uşoară, fină, dar hrănitoare în acelaşi timp. Dacă nu folosiţi legume preparate cu ulei, vă invit să procedaţi cu morcov şi dovleac la fel ca şi cu sfecla: să le înveliţi în folie.
Reţeta este excelentă pentru tipologia Vata, dar e ok si pentru celelalte constituţii în cantităţi moderate, mai  ales dacă Kapha folosesc mai multe condimente (şi eventual pregătesc toate legume fără ulei), iar Pitta va folosi doar condimente blânde (plante aromatice, un pic de ghimbir, coriandru, fenicul).



Ingrediente1 porţie:
  • 2 sfecle micuţe sau 1 medie
  • o cană dovleac tăiat cubuleţe
  • 1 morcov mediu (de preferat să fie din grădină, din ăla portocaliu şi nu deschis la culoare şi lemnos cum sunt la supermarket)
  • în jur de 30 g de panir,  puteţi înlocui cu urdă sau altă brânză puţin grasă.
  • condimente: rozmarin întreg, un vf. cuţit amestec dulce curry (opţional),  un vf. cuţit ghimbir, un vf. cuţit piper (opţional), un vf. de cuţit sare
  • 1 linguriţă ghee, puteţi înlocui cu un ulei vegetal potrivit 
  • opţional verdeaţa (pătrunjel, frunze de coriandru)
Preparare (25 min):
  1. Sfeclele se spală bine-bine, se învelesc în folie şi se pun la copt în cuptorul preîncălzit, la foc mic-mediu. 
  2. Dovleacul tăiat cubuleţe şi morcovul felii se amestecă cu ghee şi condimente şi se pun de asemenea în cuptor într-o oală termorezistentă (eu folosesc o farfurie de lut).
  3. Legumele ar trebui să se facă în acelaşi timp, cam în 20 de minute. Dacă aveţi o sfeclă mai mare, aceasta va fi gata cam în 30-60 de minute. Nu depăşiti 1 h, pentru că nutrienţii vor fi distruşi, mai bine tăiaţi sfelca în 2 sau în 4. Lăsaţi sfecla să  răcească un pic, decojit-o şi tăiaţi cubuleţe. 
  4. Amestecaţi uşor sfecla cu dovleacul şi morcovul, presăraţi cu brânza fărâmiţată şi eventual cu verdeaţă sau mai multe condimente. În mod special aş recomanda pentru Kapha un pic de piper negru proaspăt râşnit. Serviţi imediat.
Poftă bună! Daţi-mi de veste dc. v-a plăcut, în comentarii sau pe mail (tatianavozian@yahoo.com)! Mă bucur atât de mult să primesc mail-uri de la voi :D

Comentarii

Postări populare