Dovleac umplut cu quinoa şi legume



Zilele astea am fost foarte ocupată şi nu mi-am făcut tema pentru Q&A. În schimb, vreau să vă bucur cu aceasta reţetă delicioasă de început de toamnă, căci dovleacul pentru mine este un simbol al toamnei. Iubesc gustul lui dulce, mirosul lui îmbietor atunci când este copt...Am deja multe reţete cu dovleac, dar aceasta e o reţetă deosebită pentru mine..probabil datorită aspectului său. Mi-a plăcut la nebunie să servesc direct din dovleac, după ce am terminat umplutura, l-am ros până coaja a devenit transparentă ;)). Sper să placă şi vouă această reţetă!

Ingrediente 1 porţie:
  1. jumătate de dovleac placintar mic (sau alt fel de dovleac)
  2. o cană mică quinoa
  3. 1 ardei gras
  4. 1 dovlecel micuţ
  5. câteva linguri mazăre verde (congelată)
  6. câteva fire de ceapă verde
  7. opţional verdeaţă proaspătă sau uscată: pătrunjel, oregano, maghiran, rozmarin
  8. 0,5  lg de curry sau doar puţin coriandru şi piper măcinate
  9. vf. de cuţit sare
  • Dovleacul se taie în jumătate, se ia jumătatea de jos (sau un dovleac intreg dc e din ală rotunt) şi se curăţă de seminţe. Se introduce în cuptorul preîncălzit, la foc mic-mediu. Nu e necesar să îl ungeţi cu ulei, puteţi eventual să ungeţi puţin tava exact acolo unde îl puneţi sau să folosiţi o suprafaţă antiaderentă, hârtie de copt. Se coace până devine moale (în jur de 40 de minute).
  • Quinoa se spală bine şi se pune la fiert într-o cantitate dublă de apă. Fierbeţi până se evaporă apa şi quinoa e gata (12 min.)
  • Legumele se taie felii, verdeaţa mărunt. Acum sunt 2 variante: cei care nu folosesc ulei la prepararea mâncării adaugă legumele la quinoa şi fac un fel de pilaf, iar cei care folosesc uleiul călesc legumele. Se încălzeşte puţin ghee (1 linguriţă) sau alt ulei rezistent la temperaturi mari (măsline, struguri, susan), se adaugă dovlecelul şi se căleşte uşor amestecând din când în când, apoi adăugaţi şi ardeiul, mai căliţi 5 minute. Adăugaţi mazărea, condimentele (curry, sarea, piper, plante aromatice uscate şi ce mai folosiţi), mai căliţi 5 minute. Adăugaţi verdeaţa (ceapa verde, verdeaţa proaspătă dc folosiţi), amestecaţi bine şi închideţi focul. Legumele trebuie să fie gătite, dar întregi, nu răsfierte.
  • Atunci când dovleacul e gata, scoateţi-l din cuptor şi scoateţi uşor cu ajutorul unei linguri pulpa. Lăsaţi doar un strat de 1 cm grosime. Tăiaţi pulpa bucăţi mici şi adăugaţi la quinoa fiartă, adăugaţi şi legumele călite, amestecaţi totul uşor. Verificaţi dacă sarea si alte condimente sunt de ajuns. Umpleţi dovleacul cu această compoziţie. Acum puteţi să-l serviţi imediat sau să-l mai introduceţi în cuptor pentru 5 minute. Se poate servi cu mai mult ghee, cu smântână, brânză sau caş ca să fie mai consistent. Mi mi s-a părut foarte bun şi saţios aşa cum e. 
Simplu! Dar cât de fain arată şi cât de gustos...mmmm!



Comentarii

  1. Nu stiu de ce, pentru mine dovleacul e mai mult dulce, de-asta am ramas cumva mirata de combinatia cu legume si quinoa. Dar arata apetisant, culorile alea imi fac pofta de mancare :D

    RăspundețiȘtergere
  2. Andra, din dovleac se pot face mancaruri ,,sarate'' foarte gustoase, eu zic sa incerci neaparat, mai ales salata calda cu rucola si reteta asta de dovleac umplut. Ma bucur ca imaginile ti-au facut pofta, intotdeauna incerc sa fac mancare cat mai colorata, ca eu mananc si cu ochii ;))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare