Q&A: Pau d'Arco ajută pentru acnee?

Q: După articolul despre Pau d'arco, o cititoare m-a întrebat ,,Cum se utilizează pau d'arco pentru stafilococ auriu și acnee?''
În primul rând, acneea nu are legătura cu stafilococul care duce la formarea furunculilor. Astăzi vreau să vorbesc un pic despre acţiunea asupra acneei.

A:   Pau d'arco acţionează benefic asupra aceneei, dar nu tratează acneea. Are propriităţi antiinflamatoare şi antibacteriene, ceea ce e absolut benefic şi, în plus, scade puţin secreţia glandelor sebacee. Însă nu sunt studii prinvind faptul că principiile active din pau d'arco ar trata acneea. O prietenă de-a mea care are acnee a făcut un curs de pau d'arco în acest scop şi a avut rezultate benefice asupra întregului organism (în principal asupra imunităţii) şi nesemnificative asupra acneei. De aceea, vă recomand scoarta de arborele furnicilor ca adjuvant în tratamentul acneei, mai ales în varianta Pau d'arco+ seleniu.
Din experienta mea, din tratamentele naturale pt. acnee funcţionează cele care au acţiune directă asupra pielii, restabilind echilibrul acestui ţesut (vitamine, minerale şi alte principii active) şi o rutină zilnică de îngrijire a tenului corectă. În plus, în funcţie de cauza apariţiei acneei se pot lua anumite suplimente sau schimba alimentaţia. De exemplu, cei cu o constituţie de tip Pitta au probleme cu ficatul şi suplimentele care regenerează ficatul dau rezultate vizibile (Neem, anghinare, armurariul, combinaţii care acţionează asupra detoxifierii sângelui şi a ficatului etc). De asemenea, un regim de viaţă echilibrat ajută la vindecare (culcare înainte de 23, apă, mâncare dietetică, fără alcool, ţigări, etc).

Ceea ce m-a ajutat pe mine să scap de acnee acum, au fost 2 suplimente ayurvedice luate împreună: Blood detox şi Derma Treat. Am avut acnee specifică pt. Pitta. Extern am făcut aşa: am eliminat toate produsele din comerţ în afara de antibiotic. Am folosit un Cleanser preparat de mine şi un gel hidratant şi antiiritant în loc de cremă (nu am mai folosit nici un produs care conţine ulei). În fiecare zi am folosit după spălare local antibiotic sintetic (antibiotic natural nu am găsit, dar încerc să formulez) şi o dată la câteva zile am făcut măşti naturale cu efect antibacterian, antiiritant şi antiinflamator. Rezultatele au început să fie vizibile deodată, dar am scăpat de pustule cam peste o lună. Acum încerc să scap de punctele negre care mai sunt (dar nu se mai inflamează) şi semnele cu care m-am căpătat în urma acestei experienţe.

Mai multe despre tratamentul acneei vom vorbi într-un articol mai elaborat.


Comentarii

Postări populare