Tocăniţă de năut cu legume


Ingrediente (3 porţii):
  1. Năut- 100 g (o cană)
  2. Vinete- 1 mare sau 2 mici
  3. Roşii-  6 medii
  4. Spanac- 450 g 
  5. Ghee sau ulei- 2 Lg (cu ghee va ieşi mult mai gustos)
  6. Condimente: 1 lg seminţe de fenicul sau chimen, 1-2 lg curry, jum. lg. turmeric, 1 lg ghimbir uscat sau proaspăt(ras), chili (jumătate) sau piper negru măcinat (jum.lg), coriandru întreg sau măcinat etc., 1-2 lg sare*
Năutul se lasă la înmuiat cu o noapte înainte. Se scurge apa, se spală bine şi se pune la fiert într-o cantitate mare de apă până devine moale (40 min).
Într-o tigaie cu pereţi înalţi sau un ceaun se încălzeşte ghee sau ulei. Adăugaţi condimentele următoarea ordine: seminţele de fenicul sau alte condimente întregi, condimente proaspete (ghimbir, ardei iute) şi apoi condimente uscate: ghimbir, chili, curry, coriandru măcinat etc. Amestecaţi-le uşor şi căliţi 30 de secunde.
Apoi adăugaţi vinetele tăiate cubuleţe şi căliţi amestecând uşor cu o lingură astfel încât să fie călite pe toate părţile. Nu lăsaţi ca vinetele să se prăjească.
Adăugaţi roşiile tăiate cubuleţe şi înăbuşiţi cam 10 minute. Adăugaţi puţină apă dacă e nevoie. Apoi adăugaţi spanacul tocat şi năutul fiert şi scurs de apă, sare şi puţină apă dacă e nevoie. Înăbuşiţi câteva minute, verificaţi la gust  şi închideţi focul.
La servire se poate adăuga puţin unt de casă (mai ales dacă nu aţi gătit cu ghee, untul în această combinaţie dă un gust super) sau cubuleţe de panir. Puteţi adăuga  verdeaţa proaspătă  tocată mărunt. Poate fi servit ca masă principală, alături de o mâncare de orez sau pâine, lipii.

Poftă bună!




* Am pus mai multe variante de condimente care se potrivesc cu această mâncare, dar nu trebuie să le folosiţi pe toate. De ex. nu folosiţi în acelaşi timp chili, piper, ghimbir, curry(conţine condimente picante: piper, ghimbir, chili, usturoi) pt. ca mancarea va fi iute. Dacă doriţi să le folosiţi pe toate adăugaţi puţin: un vf. de chili, un vf. de cuţit ghimbir, un vf. de cuţit piper măcinat sau cîteva boabe de piper şi o linguriţă de curry. Dacă mâncarea nu va fi destul de iute, veţi adăuga la sfârşit puţin piper măcinat.

Comentarii

  1. Super mancare ,daca se poate cat mai des.
    Uite,ieri cum am facut eu tocanita mea de naut si legume,varianta de ieri,ea se modifica in functie de legumele existente:
    naut fiert vreo 500gr,3 cartofei,2 cepe mari,6-8 ardei capia/grasi,o sfecla rosie si frunzele,3 radacini patrunjel,1 dovlecel,4-6 rosii,patrunjel,mirodenii(eu imi fac un amestec din::piper,cuisoare,coriandru,ienibahar,
    chimen,foi dafin,ardei iuti,sofran,busuioc,
    cimbrisor,cimbru,menta,
    marar,frunze morcov).
    In putina apa pun cartofii taiati cubulete,sfecla taiata feliute si nautul.Le las sa fiarba cat tai feliute ardeii,ceapa,le adaug ,apoi mai fierb cat tai radacinile de patrunjel,dovlecelul cubulete.
    Adaug sarea si mirodeniile,mai fierb un pic cat sa fie putin fiert cartoful si sfecla,sting.
    Adaug rosiile tocate marunt ,patrunjelul .
    In farfurie am pus 1/2 lingura ghee(cand nu aveam ghee puneam ulei presat la rece din floarea soarelui),mancarea si am mai presarat putina boia iute si mirodenii.
    Am servit cu o salata de sfecla rosie si ardei capia fierti in marinata de otet.
    O bunatate....
    Ai dreptate ,ghee ii da o alta aroma,noroc cu sora mea in India,mi-am facut o provizie de cateva kg.
    Cam asa gatesc eu ,varietati pe aceeasi tema ,legume putin fierte+legume crude si inspiratia,legumele de moment.
    Scuze, am scris cam mult.
    Sa auzim numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ooo, ce tocanita bogata ai tu. Nu m-as fi gandit sa asociez sfecla cu naut, dar dc zici ca-i bun e de incercat :). Mihaela, ghee se face foarte usor, incearca o data si o sa ai tot timpul ghee in casa. Important e sa ai unt bun, de casa. Uite reteta: http://blossomofanewlife.blogspot.ro/2012/01/ghee-unt-clarificat.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru ca anul trecut am avut sfecla din belsug,am inceput sa fac tot felul de variante si in mancaruri si conservata,in perioada asta cam la toate mancarurile adaug o sfecla taiata felite,imi place si gustul dar si ce culoare da mancarii.
      Zilele trecute am facut linte cu legume ,la fel ca cea cu naut .
      O bunatate...
      Am studiat cum se face ghee,dar acum am deja cateva kg trimise din India si ies mai ieftin asa .
      Sa auzim numai de bine!

      Ștergere
  3. Si mie imi place sfecla tare mult, mai ales coaptă. Am descoperit-o recent si acum a devenit garnitura mea preferata. Mai ales atunci când n-am timp sau chef să gătesc ceva complicat, iau vreo 2 sfecle mici, le împachetez si le bag la cuptor. Eu zic că înlocuieşte cartofii cu succes.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare