Năut cu sos de linte şi spanac

Ingrediente 2 porţii:
  1. Năut germinat- o cană
  2. Linte galbenă sau roşie- jum. cană
  3. Spanac- 2 căni
  4. Roşii- 3 (proaspete sau conservate în suc propriu, bulion natural)
  5. Ceapă-1
  6. Usturoi- 1 căţel
  7. Sare, chilli, curry, curcuma, frunze de dafin, ghimbir etc
  8. Vredeaţă proaspătă
Sos de linte:
  • Lintea se spală bine şi se pune la fiert în cantitate dublă de apă. Se strînge spuma cînd apare.
  • Se adaugă ceapa şi usturoiul tăiate fin, roşiile şi condimentele. Se lasă la fiert pînă totul e moale şi are aspect de sos.
  • Se adaugă naăutul germinat şi frunzele de spanac. Se amestecă bine şi se închide focul.
Dacă aveţi spanac proaspăt, spălaţi-l bine şi tăiaţi-l mare, e delicios doar opărit şi arată foarte bine. Iar năutul puteţi adăuga cu cîteva minute mai devreme să fie fiert. Eu am şters pozele din greseală cînd am făcut cu spanac proaspăt, acum aveam doar congelat de la magazin tocat foarte mărunt. L-am adăugat aşa congelat şi am aşteptat să se decongeleze, după aia am închis focul.
  • Serviţi cu multă verdeaţă proaspătă. Eu am servit şi cu ardei iute proaspăt. De asemenea puteţi adăuga o bucăţică de unt de casă sau ulei presat la rece dacă e nevoie.

Comentarii

Postări populare