Prăjitură cu dovleac



UPDATE. Între timp am aflat că mierea nu trebuie încălzită mai mult de 45 de grade C pentru că devine toxică. Încercaţi să înlocuiţi mierea cu siropul de agave, arţar sau cu zahăr brun.

Sunt înnebunită după prăjiturele cu dovleac! Am tot căutat o reţetă mai sănătoasă, fără făina albă, margarină, zahăr şi alte nebunii. Am găsit această reţetă de brioşe cu dovleac pe care am modificat-o puţin. A iesit destul de fain cu faina neagră. Cred că era şi mai interesant dacă le făceam brioşe, dar nu aveam forme. Dacă aveţi forme, faceţi brioşe sau puneţi într-o formă mai mică, o să se facă mai repede. La mine adurat cam 1 oră. Brioşele ar avea nevoie de 20 de minute. Oricum, aşteptarea a meritat, prăjitura are un gust deosebit.

Ingrediente:
  1. Făina integrală- în jur de 300 g
  2. Seminţe de in măcinate fin- 2 Lg
  3. Bicarbonat de sodiu- jum. lg
  4. Cacao- cîteva Lg
  5. Miere- vreo 4 Lg
  6. Dovleac- o bucată mare
  7. Banane- 2
  8. Apă- 1 păhar
  9. Unt cocos topit- cîteva Lg
  10. Scorţişoară-1 lg, cuişoare măcinate-vf de lg, ghimbir pudră-1 lg sau alte condimente potrivite
  11. Opţ.stafide
  12. Opţ. seminţe dovleac, floarea-soarelui etc, pentru ornare
  • Făina de grîu se amesteca bine cu bicarbonat, mirodenii, cacao. Adăugăm dovleacul tăiat cubuleţe. Eu am pus şi un pic de stafide.
  • Făina de in se amestecă cu apa, se adaugă bananele pasate cu fucruliţa, miere. Amestecăm bine şi adăugăm untul de cocos topit şi chiar uşor încălzit.
  • Răsturnăm cele solide în cele lichide, amestecăm uşor pînă la omogenizare. Nu trebuie amestecat mult. Compoziţia trebuie să fie ca un sufle, nici foarte tare şi nici lichidă.
  • Transferăm compoziţia într-un vas pentru prăjituri sau în forme de brioşe, presărăm seminţe deasupra. Eu ama vut un vas obişnuit termorezistent si l-am uns cu unt de cocos.
  • Dacă aveţi brioşe coaceţi cam 20 min, dacă aveţi forme mai mari va dura mai mult. Verificati cu o scobitoare: trebuie să nu se lipească aluatul pe ea.

Comentarii

  1. buna idee , am un dovleac placintar in balcon !

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu am un doveac mare si deja de o saptamana gatesc tot felul de chestii cu el, dar inca nu m-am saturat ;))

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare